Educaci贸n Emocional para el profesorado del IES Valle del Ebro 馃槉馃槬馃檪 - IES Valle del Ebro - Ikasnova
Educaci贸n Emocional para el profesorado del IES Valle del Ebro 馃槉馃槬馃檪 - IES Valle del Ebro
Ebro ibaiaren Ibarra BHIko irakasleentzako Hezkuntza Emozionala
2022/10/20
Valle del Ebro BHIko klaustroa Nafarroako Gobernuak bultzatutako heziketa emozionaleko programa batean sartu da 2022-2023 ikasturtean.Ayuda.Proiektu horrek esan nahi du ikastetxeak konpromisoa hartu duela hiru urtez prestakuntzarako eta ikasgeletan emozioen mundu konplexuaren inguruan ikasitako edukiak aplikatzeko eta hezkuntzarako duten garrantzia.
Horretarako, elkarteak koordinatutako prestakuntza jasoko da lehen urtean.KeruAditu ospetsuak emandako laguntza eta esparru teorikoa izan ditu.Eva BachBartzelonako Unibertsitateko Hezkuntza Zientzietako lizentziadun hau ere maistra, hezitzaile eta idazlea da. Gainera, garapen pertsonalean, adimen emozionalean, komunikazioan eta pertsonen arteko harremanetan aditua da.
Lehen prestakuntza jardunaldia urriaren 10ean egin zen, hiru orduz, Tuterako NUPeko ekitaldi aretoan. Bilkura horretan Valle del Ebro BHIko irakasle guztiak eta San Adriango Ega BHIko klaustroaren zati bat izan ziren. Parte-hartzaileek sei gairi buruz hausnartu zuten:
- Hezkuntza emozionalaren justifikazioa eta oinarri neurozientifikoak eta psikopedagogikoak
- Zertarako? helburuak.
- Zer dira emozioak? Definizioa.
- Zenbat dira oinarrizko emozioak?
- Funtsezko gaitasun sozioemozionalak.
- Emozioei buruzko mito eta uste okerrak.
Hala, talde-lanari eta Eva Bach bera bateratzeari eta harekin elkarrekintzan aritzeari esker, Valle del Ebro BHIko klaustroak zenbait kontzeptu sakondu zituen, hala nola gizakia izaki trizerebratu gisa (narrasti-garuna, paleomamifero eta arrazionala edo neokorexa) eta gizabanako bakoitzaren genetikarekin, kulturarekin eta ezaugarriekin duen lotura.
Bizitzako etapa guztietan, bereziki nerabezaroan, autobehaketak duen garrantzia azpimarratu zen, eta oinarrizko emozioei, sentimenduekiko desberdintasunari, gaitasun emozionalei eta irakasleen artean agertzen diren estilo emozionalei buruzko hainbat sailkapen aurkeztu ziren.
Prestakuntza hori, SAFE metodoaren (metodo sekuentzial aktiboa, fokalizatua eta esplizitua) eta hori arrazoitzen duten ebidentzia zientifikoen babespean, hezkuntza-komunitate osoaren osasuna eta kudeaketa emozionala hobetzeko balio izatea espero da, eta, beraz, baita haren ikaskuntza ere. Izan ere, egiaztatuta dago horrelako programak garatzeak, arrisku-egoerak prebenitzen laguntzeaz gain, hobekuntza nabarmenak eragiten dituela esparru akademikoan, eta ikasleengan eta familiengan eragin eraginkorra eragiten duela, eta betiere.
Hurrengo saioetan, Valle del Ebro BHIko klaustroak prestatzen jarraitu ahal izango du eta teoria hori ikasleen praktikara hurbilduko du, funtsezko lau ardatzen inguruan: nor naiz,autoezagutzaNolakoa naiz beste pertsonekin,gaitasun soziala, nor naizen bezala,belaunaldiz belaunaldi eta belaunaldiz belaunaldieta norentzat naizen,ikuspegi ekosoziala.
Azken finean, Valle del Ebro BHIk gogoeta egiten eta etengabe hobetzen jarraitzen du, eta joera psikopedagogiko berrietara hurbiltzen ari da; azken finean, etengabe edaten duteemari klasiko, nahikoa da maximoa gogoratzeaezagutu zeure burua, Delfos-en orakulua inskribatzea, (grekozko klasikoan: 纬谓蠅胃蠅 蟽慰蠀蟿 蠈谓-tan, honela transliteratua:gnothi seauton.')