Bi ikaslek “bizikleta-pupitres”-en erabilerari buruzko ikerketa-lana argitaratu dute.

2023/01/11

Claudia de la Merced Batxilergoko 2. mailako ikasleek eta Ester Planillok, biak Cascantekoak, X International Congress of Educational Sciences and Development delakoan parte hartu zuten, “Arreta-defizitak eta hiperaktibitateak eragindako nahasteak dituzten ikasleen gaineko bizikletazaleen efektuak” izeneko lanarekin.

Kongresu horretan, bi ikasleek bideo baten bidez azaldu zuten beren azterketa: planteamendua, metodologia, emaitzak, etab. Proiektu hori 21/22 ikasturtean hasi zen lanean, eta, beraz, Valle del Ebro BHIko zenbait gelatan bizikletak jarri ziren, eta, ondoren, pedal finkoak jarri ziren haien ordez. Egiaztatu ahal izan zen ikasle horiek beren gaitasun kognitiboak eta kontzentrazioa hobetzen zituztela, nahiz eta, azkenean lagina txikia izan zenez, ez zen esanahi estatistikorik lortu.

Ikerketa hori oso ondo hartu zen kongresuan, akta-liburuan argitaratu zen, eta, gainera, kongresuko zientzia-batzordeak berak gomendatu zuen testua aldizkari akademiko batera bidaltzea argitaratzeko. Lorpen handia da hori adin txikiko ikasle batzuentzat, batez ere batxilergoko lehenengo urtean egin baitzuten. Argitalpena, hain zuzen, hemen kontsulta daitekelotura

Claudia eta Ester ikasleek, gero, DBHn egindako lanaren bidez frogatu duten ahalegin- eta bikaintasun-ildo horri jarraitu diote, eta esan dute ikerketa-proiektu honek ezagutza asko eman dizkiela, ez bakarrik sakondu duten gaian, baizik eta metodo zientifikoarekin, matematikarekin, estatistikarekin, irakasleekiko eta familiekiko tratuarekin edo kudeaketa emozionalarekin zerikusia duten beste gaitasun askotan.

Azken batean, ikerketa-batxilergotik pasatzea etapa erabakigarria izaten ari da heldutasun akademiko eta pertsonalerako bidean. Ikerketa horren ondorioz, beste aditu eta unibertsitate batzuk haiekin harremanetan jartzen ari dira, beraiek planteatu duten ikerketa-ildo interesgarri horretan interesa pizteko.